Aldrig hemma

Torsdag 22 Juli

Så känns det just nu. Det är fullt upp, något varje dag. Så jag är aldrig hemma. Men när jag väl är hemma så är jag ändå inte "hemma". För denna lägenhet känns inte som mitt hem just nu, utan känns mer som ett ställe jag bara vandrar runt i. Det är en bomb som har slagit ner och man flyttar bara runt all skit.

Det liksom kliar i fingrarna. Jag vill städa, jag vill pyssla och möblera och göra fint. Göra det till mitt hem. Veckan är inte slut än, men har planer varje dag framöver. Men men, man får ta lite i taget. Jag ser verkligen fram emot då Alva kan vara själv längre stunder, utan att det blir tråkigt åt henne. Man får ju mer gjort då än när hon ska ligga, sitta i ens famn hela tiden.

Ingen byrå har jag fått monterad heller. Hrmf.. Hoppas den kommer upp imorn, annars får jag väl göra det själv. Om det finns tid vill säga.

Nu ska jag gå och lägga mig. Alva ligger och sover. Hoppas hon sover till 4 iaf. Hon brukar göra det. Sover längre "första" passet. Då sover hon även i sin egen säng oftast så det är den biten av natten jag får bäst sömn. Alltså, det gäller att inte vara vaken för länge efter man har lagt henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0