Alva gillar att sova på natten, precis som sin mamma

Söndag 1 Augusti



Måste säga att Alva sover bra på nätterna. Hon är aldrig sur och skrikig. Hon vaknar bara för att äta, eller låter lite ifall hon vill ha nappen.

Igår kväll somnade hon närmare halv 12. Sov sen till halv sju (!) i sin egen säng. Fick mat och vi somna båda två ganska snabbt igen. Nu sov hon i vår säng och sov fram till halv 11. Då fick hon mat och vi gick upp. Så jag var ganska utvilad när jag vaknade måste jag säga :)

Tänkte jag skulle skriva lite om henne, mest för mig själv så jag kan gå tillbaka och läsa. Alva blir ju två månader på torsdag!

- hon pratar jättemycket och skrattar åt mamma.
- tycker om att ligga på skötbordet, helst med rumpan bar ;)
- har blivit jätteljus i hårbotten. hon kanske inte blir så mörk. (synd tycker jag)
- jag börjar kunna hennes rutiner. vet när hon behöver sova, äta etc.
- börjar även känna igen hennes gråt, vet vad hon gråter efter. eller om hon bara är lite löjlig :P
- hon bajsar inte längre varje dag. utan det går några dagar och så gör hon i stället ett jättekalas. (eller som idag, hon har redan bajsat tre gånger och klockan är bara två)
- somnar oftast för natten runt 22-23
- älskar att stå upp.
- jättestark i nacke och rygg. kan hålla huvudet upprätt. vinglar till lite då och då

Hon väger 4975 och är 58 cm lång. Hon har alltså gått upp ett kilo ungefär sen hon föddes och växt 6cm. Hon har strl 62 på kläder, men kan även ha endel 56. Storlekarna är ju så olika från märke till märke.


<3 Alva Isabelle Nordkvist <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0