Alva sover ..

.. och här sitter jag. Inte bra! Jag måste ju ta vara på min egentid och göra vettiga saker. bädda, diska, plocka, damsuga.. Jag ska, snaaart :)

Inatt var inte en av de bästa precis. Alva bestämde sig för att ta kvällen redan klockan 8 igår. Ni kan ju bara tänka er vad det resulterade i. Just det, vaknade vid 12-1 nån gång och fick då komma över i vår säng. Och där har hon legat inatt, tappat tutten flera gånger, gnölat, gnuggat sig i ansiktet, sparkat, ätit. Och jag har legat som en stel pinne och inte orkat sova.
Men ändå låg vi till halv 9 imorse innan vi gick upp. Men eftersom jag inte fått nån vidare sammanhängande sömn är jag rätt seg idag. Så ikväll får att lilla Alva försöka hålla sig vaken lite längre.

Igår när jag skulle laga mat skulle jag laga nåt med köttfärs. Och jag ville verkligen inte göra köttfärssås och spaghetti, kände inte alls för det. Så jag kollade runt på olika recept för att se om jag kunde hitta nåt annat gott att göra. Slutade med att jag slängde ihop en egen pasta/köttfärssgratäng. Och måste säga att jag blev väldigt nöjd :) Andreas tyckte också det var gott.
Önskar jag kunde laga mer mat, jag är dålig på det. På att komma på nåt nytt, det blir oftast detsamma ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0