Föräldraledig?

Tisdag 3 Augusti



Läste ett mer passande ord nyss; föräldraupptagen. För inte kan jag påstå att man är särskilt ledig. Det är inte bara myspromenader och mysfika med sitt barn och sina vänner. Ånej. Det är minsann ett heltidsarbete, 24 timmar om dygnet!

Min dag idag:
- Diska
- Mamma och syster kom på besök.
- Byta sängkläder
- Damtorka i sovrummet
- Gå ut med hunden.
- Damsuga (okej, mamma damsög halva lägenheten. tack för det! :) )
- Tvätta, ta ner torr tvätt, häng upp ny
- Handla
- Ut med hunden igen, denna gång en långtur.
- Och mellan det hinna med att gosa, vagga, skratta/prata, mata och byta blöjor på Alva.

Tro mig när jag säger att man är helt slut efter dessa dagar.
Men bara så ni vet, jag älskar mitt nya liv! Tro inget annat. Alva är det bästa som hänt mig och det är hur mysigt som helst att vara mamma. Men klart det är jobbigt också. Det blir ju förhoppningsvis bättre när hon blir äldre. När hon inte är så beroende av mig och kan roa sig själv mer.


Alva sover nu. Hoppas hon har somnat för natten. Jag är hemskt trött, men kan inte gå och lägga mig än. För jag är fast i sex and the city, och dumt nog börjar det inte förens 11.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0