Långpromenad

Jag tog med mig Alva och Izor ut för att gå en långpromenad. Alva sov i början, men vaknade efter en kort bit. Det var riktigt varmt ute faktiskt, härligt med lite sol! :)
Det är lite trixigt att gå med barnvagn och hund, men det går. Izor sköter sig oftast rätt bra faktiskt.

Efter en bra bit märker jag att jag glömt nappen hemma. Ajdå. Hoppas på att det ska gå bra ändå. Alva låg ju så fint i sin vagn och pratade förfullt. Hon har en kanin hängandes ovanför sig som hon älskar, hon kan ligga hur länge som helst och bara titta på den. Hon vill gärna inte sova längre när hon åker i vagnen.

När vi har gått lite mer än halva vägen så börjar hon bli lite småsur och det går inte över utan blir bara värre. Jag hade inget val. Fick helt enkelt sätta mig på en trapp till ett gammalt hus, binda fast hunden, och amma Alva. Hon var nu ursinnig, bara skrek. Då upptäcker jag nästa problem, jag har ju ingen amningsBH på mig, utan en vanlig. Inte det lättaste att amma i en vanlig BH.. Alva skrek och skrek. Men tillslut kunde hon komma till rätta och börja äta.
Mätt och belåten och vi kunde fortsätta promenaden.

Promenaden tog två timmar! Svettigt värre, men gott. Och välbehövligt för mig. Izor är helt slut nu, gott för honom att få komma iväg på en riktig långtur. Alva vart trött hon också, ligger i sin säng och sover :)






Kommentarer
Postat av: marika

ja, nästa måndag kanske vi kan gå dit tillsammans o checka läget :)

2010-08-23 @ 17:21:58
Postat av: H

sötnosen :)

2010-08-23 @ 17:23:26
URL: http://iahelena.blogg.se/
Postat av: Eva

På den översta bilden ser det ut som att hon undrar vart kaninen tagit vägen =P Så söt så =)

2010-08-24 @ 13:51:50
URL: http://www.callingyou.se
Postat av: Evelina - Mamma till Meja Lee <3

Så söt tjej :) Men ja, visst är de sött med benvärmare. Koftan var så fin och superbra pris framförallt!

2010-08-26 @ 22:19:11
URL: http://loon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0