Julen 2010

Julen är över och året lider mot sitt slut. Julen blev inte riktigt som planerat, men så kan det gå när det är barn med.
Vi skulle ha firat den tillsammans med Alvas kusiner, men eftersom de båda var sjuka ville vi inte riskerka nåt, Alva var ju även lite smådålig hon också. Jag skulle egentligen ha jobbat, men eftersom jag egentligen inte behövdes så skippade jag det.

Men först, kvällen innan julafton, då åkte vi bort till min pappa och fick oss lite julmat och klappar. Alvas låtstatskusin kom även dit (pappas sambos barnbarn) :P Och det var första gången vi såg hennne. Tyckte hon var så liten och det var sån skillnade på henne och Alva. Hon är ca 2 månader yngre än Alva. Tänk att Alvis har vart så liten.

Och så på själva julafton då. Vi åkte först upp till Alvas farmor och farfar, fick lite mat och mera julklappar. Efter det åkte jag och Alva till min moster på Hammarö där min släkt fanns, medans Andreas stannade hemma hos sin släkt. Han stannade hemma för att vår hund inte skulle behöva vara ensam under natten. Jag och Alva sov nämligen kvar på Hammarö, ville inte åka 6 mil hem mitt i natten.
Massa mat och massa klappar, vi spelade spel och hade trevligt.

På juldagen kom vi hem halv 2, åkte bort till Andreas farmor och fick i oss den sista julmaten. På kvällen blev det utgång för mig, Alva var hemma med sin pappa.

En konstig jul alltså, inte alls som jag hade hoppats. Ingen tomte och ingen pappa. Nej, nästa jul hoppas jag blir lite mer ordningsam. Då är ju Alva större och förstår mer, då ska vi ha bättre ordning och ha en mysig jul tillsammans hela familjen <3

Och tänk, jag glömde kameran hemma! Min dotters första jul och jag glömmer kameran.. Men mamma hade med sin, så tog iaf några bilder med den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0