Julveckan = Jobbveckan

Julveckan är här. Och inte nog med att man ska hinna julstäda, julbaka och julfixa. Jag ska även jobba. Tis, ons, tors och fredag. Inte heldagar, men några timmar varje dag. Tillräckligt många timmar enligt mig. Som sagt, är ju lite annat man ska hinna med också. Men det får lösa sig!
Var inte tänkt att tacka ja till jobb på självaste julafton, det är ju faktiskt min dotters första jul. Men 18-21 kändes ändå ganska okej eftersom vi kommer spendera hela dagen med andreas familj. Gör inget om jag sticker iväg tre timmar på kvällen. Är ju ändå ganska lockande när det är storhelg. Pengar betyder inte allt, men mycket!

Och så på köpet är lilla Alvis sjuk. Snorar och hostar. Stackars :( Hoppas hon hinner bli bra innan helgen då vi ska fara runt till alla familjer. Själv känner jag lite halsont. Men hellre jag än Alva.

Just ja, LÖN idag. Inte mammapeng, utan LÖN! Känns otroligt skönt. Tänk att 9 dagars jobb ger nästan lika mycket som jag får på en månads mammapeng. Sjukt egentligen!
Ganska passande med extra pengar just nu också. Lite fattig efter alla julklappar man har handlat, plus att vi fick några extra räkningar denna månad.
Nu finns det även pengar till de sista julklappar plus all mat som ska inhandlas innan helgen.


Nu är det bäst att fortsätta med städandet!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0