Att amma eller inte

Jag har alltid tyckt att man ska amma om man kan. Det är bra för bebisen. Men som ni läst i tidigare inlägg har ju faktiskt jag börja ge tillägg nu. Och jag är så glad att det funkar och är inte alls emot det som jag varit. Jag ammar ju också, hon får 1-2 flaskor ersättning om dagen.

Nu när Alva är 4 månader och jag har ammat henne hela tiden så har hon väl fått i sig det hon behöver? Hon är inte ett litet spädbarn längre. Hon behöver mer mat än det jag kan ge henne. Så tillägg får det bli. Och snart är det ju även dags för gröt och smakisar bestående av potatis och allt det där.

Jag tycker iaf det ska bli skönt att sluta amma, förstår inte hur folk orkar med att amma tills ungen är över året..?! Och nej, jag har inte tyckt det vart jobbigt att amma henne under dessa fyra månader, tycker bara det ska bli skönt nu när hon ska börja äta mat. Hon är stor tjej nu, känns nästan konstigt att amma :P

Kommentarer
Postat av: Lena

men ska du sluta amma helt då? eller köra båda delarna?

men såklart man måste ge tillägg om det man har inte räcker till.. klart barnen behöver äta ordentligt!

2010-09-29 @ 23:04:28
URL: http://moeller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0