Alvis <3

Alva har börjat med en ny grej, hon ska alltid dra allt över ansiktet. Har hon en dregglis på sig, drar hon i den så den täcker ansiktet. Samma sak om hon har en filt på sig. Leker tittut med sig själv kanske? :)

Alva hostar fortfarande, har gjort det över en vecka nu.. Men hon har iaf ingen feber. Värst är det på nätterna och mornarna. Stackars liten :(

Igår flyttade jag in spjälsängen i vårat sovrum, och flyttade ut vaggan. Stora tjejen börjar få det trångt i sin vagga, så jag tyckte det var dags att börja med spjälsängen. Nu kan hon sparka med ben och vifta med armar och röra sig som hon vill :)

Tror Alva hörde BVC-tanten när hon sa att hon kanske ska äta oftare. Alva äter jämt nu, känns som jag inte gör nåt annat än ammar. Börjar mjölken sina? Det är svårt att veta om hon får i sig tillräckligt. Fast iofs, hon blir ju större och hon behöver ju mer mat. Hon är även börjat äta på nätterna nu igen. Vi får helt enkelt se vad hon väger när vi ska iväg den 4e.
Funderar iaf på om hon ska få smaka på lite gröt snart :)

Inatt (imorse) har vi roligt jag och Alva. Hon vaknade nån gång efter 4 och skulle ha mat. När hon ätit en stund så somnade hon, som hon brukar göra. Jag la ner henne i sängen, men hon vakna till och var hur pigg som helst! Ville inte sova mer. Så där låg vi, en trött mamma och en pigg unge som prata som bare den :)
Jag fick lov att titta lite på tvn och tillslut, tror klockan var 7, somnade vi igen. Sov till 10 :) Men då var jag att bra seg när jag vaknade!


Kommentarer
Postat av: Malin, Mamma till Zelina ♥

ja den är så bra =)

2010-09-21 @ 16:13:44
URL: http://mammaflikkan.blogg.se/
Postat av: Malin, Mamma till Zelina ♥

mysigt =) hur mår ni?=

2010-09-21 @ 18:21:50
URL: http://mammaflikkan.blogg.se/
Postat av: Lena

om det fortsätter kanske du ska kolla så hon inte har kikhosta, det säger mamma att hon tror jag hade när jag var liten fast att de aldrig upptäckte det, trots att de kollade efter det, och att det har gjort att jag alltid får väldigt hemsk hosta när jag får hosta. fortfarande, alltså!

2010-09-25 @ 17:49:04
URL: http://moeller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0