BVC

Idag var vi ju som sagt till BVC. Som vanligt kom vi försent, iofs bara 3 minuter, men ändå. Jag skyller på Alva :P Hon sov nämligen till halv 10 och vi skulle vara där 10. En riktig sömntuta. Visserligen kunde ju ja ha gått upp lite tidigare än vad jag gjorde men hey, sova är skönt!

Iaf.. Alva väger nu 7950g och är 71 (!) cm lång. Fortfarande så ligger hon över medel i längden och under medel i vikten. Hon frågade mig vad Alva äter på en dag och även hur lång jag och Andreas är. Hon följer ju sin kurva så det är ju inget fel. Hon äter och är nöjd, det är huvudsaken! 

Men ungefär såhär ser en dag ut för Alva, i matväg:

10.00 - 1 portion gröt + fruktpuré
13-14.00 - 1 burk mat + fruktpuré
17.00 - 220ml Välling
18-19.00 1 porion gröt + fruktpuré
20-21.00 220ml kvällsvälling

Men det är lite olika från dag till dag. Ibland vill hon ha välling tidigt på morgonen och sen sova vidare en stund. Ibland vill hon ha välling på förmiddagen mellan gröten och lunchen.
Har även börjat ge henne lite vanlig banan nu, lite mellanmål alltså. Vissa dagar känns det inte som att ungen gör nåt annat än äter :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0